Beroemd, stage - Reisverslag uit Trichy, India van Jessica - WaarBenJij.nu Beroemd, stage - Reisverslag uit Trichy, India van Jessica - WaarBenJij.nu

Beroemd, stage

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 Februari 2017 | India, Trichy

Vergeten te vertellen.
In alle haast ben ik nog wat vergeten te vertellen. Als je je beroemd wilt voelen moet je hierheen komen. In de tempel zijn er een aantal keren mensen naar ons toe gekomen of ze met ons op de foto mochten of ons een handje komen geven. In een hotel zijn we zelfs na het eten aan een andere tafel gaan zitten met menukaart en een mannetje bij de tafel die net deed of hij de bestelling opnam en toen werden er foto's gemaakt. Voordat we gingen buiten nog wat foto's (ook met de baas, dachten wij). Toen we terug naar de bushalte liepen, liepen we door een straatje. Op het begin van de straat was er niemand te zien en toen we de straat helemaal door waren keken we om en stond iedereen buiten. Onderweg nog veel gezwaaid naar mensen en mensen riepen elkaar op te komen kijken wat er over de straat liep. Ik kan me moeilijk indenken hoe het is als je nog nooit een blanke hebt gezien.

Maandag zijn we naar een gewone basisschool geweest (Holy angel nursery School). Ze krijgen daar in het engels les, vond ik erg goed om te zien. Al is de uitspraak niet altijd even goed. We hebben een liedje gezongen met de kinderen met gebaren erbij, die we zelf verzonnen hadden. Het was fijn om een keertje bezig te zijn, ipv in ieder lokaal te kijken hoe er les gegeven wordt, zo zagen de andere dagen eruit toen we projecten bezochten.

Woensdag besloten naar welk projecten ik ga. Maandag en dinsdag om de week naar pre school Engels en de andere maandag en dinsdag naar Holy angel school. Wat ik vertelde over de kinderen met autisme. Elke woensdag en donderdag naar transition project (slechthorende en doven kinderen en andere problematieken). Daar ben ik vandaag voor het eerst geweest. De eerste gebarentaal is geleerd. In de pauze waren we aan het eten met de andere leraren (hun met zijn rijst en saus en wij met onze boterhammen) vroegen ze zich al hoe het kon dat we allemaal verschillende kleur haar hadden. Erg onwerkelijk dat ze dat niet weten.
Dit weekend gaan we zaterdag picknicken met stage en zondag naar de rock fort tempel, een tempel op een berg waarvoor je ongeveer 600 trappen om moet op je blote voeten. Dat wordt eelt kweken, jullie horen hoe het was!

Vandaag ben ik trouwens een olifant tegen gekomen. We hadden boodschappen gedaan en gingen terug naar huis. Maar we waren verkeerd gelopen maar toen kwamen we ineens een olifant tegen super vet! Maar ook heel gek, had niet verwacht dat we die zo een tegen zouden komen.

  • 23 Februari 2017 - 19:41

    Sylvia:

    Wat leuk om je enthousiaste verhalen te lezen! Ik heb de olifant al gezien, gaaf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trichy

Voorbereidingen

De voorbereidingen zijn in volle gang!

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2017

Herenigd

12 April 2017

Impression of India

29 Maart 2017

1,5 maand in India

06 Maart 2017

Week 3 alweer!

23 Februari 2017

Beroemd, stage
Jessica

Ik ga 5 maanden stagelopen in Trichy (Tiruchirappalli). Op de HCSS, Holy Cross Service Society. Via deze weg kan ik jullie op de hoogte houden.

Actief sinds 09 Feb. 2017
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 94988

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 12 Juli 2017

Voorbereidingen

Landen bezocht: