Week 1 - Reisverslag uit Trichy, India van Jessica - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Trichy, India van Jessica - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 Februari 2017 | India, Trichy

Weer een berichtje! Donderdag en vrijdag hebben we projecten bezocht. Donderdag zijn we naar de Holy angel school geweest, dit ligt in een gebouw langs waar we slapen. Hier zitten kinderen met trekken van autisme en andere problematieken zoals leerachterstand, motorische achterstand. Ze zeggen trekken van omdat ze voor de 5 jaar en geen label op plakken. Ze proberen de problemen weg te krijgen en het kind weer op het normale niveau te krijgen. Dan zijn we nog naar de transitional school daar zitten doven kinderen, op een normale school krijgen ze geen aandacht. Ook zijn we naar een andere plaats geweest, daar hebben ze een Engelse pre-school voor kinderen onder de 5, Engels wordt hier ook steeds belangrijker. Maandag en dinsdag gaan we nog meer projecten bezoeken. Woensdag moet ik beslissen op welke groepen ik stage wil gaan lopen.
Gisteren zijn we met de bus naar een tempel geweest. We hebben gevraagd hoe we er moesten komen en kregen een briefje mee met de namen waar de uit moesten, ook in het tamil (de taal die ze hier spreken) zodat andere het ook konden lezen en ons konden helpen. Hier hebben we ook goed gebruik van gemaakt, de mensen zijn hier heel behulpzaam, ze willen je graag helpen en als ze zelf geen Engels kunnen gaan ze iemand halen die wel Engels spreekt. We moesten een keertje overstappen en de buschauffeurs waren aan het discusseren welke bus we moesten hebben, volgens mij wilde iedereen dat we bij hun in de bus kwamen. Het was een hele mooie tempel als ik een keer goed wifi heb zal ik wat foto's uploaden.
De mensen hier knikken op een hele andere manier ja. Wij noemen het bobbelen, ze schudden nee maar doen dit heel elegant. Het is echt verwarrend want het lijkt dat ze nee zeggen maar het is ja. Soms vragen we ook gewoon yes or no omdat we het niet begrijpen. Tot de volgende keer!